Acabem d’entrar del pati i encara
queden uns 20 minuts perquè vengin els pares a cercar els infants. El mestre
demana als nens i nenes si volen la capça de música. Em puc fer una idea de què
és, però així i tot estic a l’espera de la sorpresa.
Els infants es seuen a uns coixins
que tenim dins l’aula i els mestre es seu davant amb una capça plena de capces
petites. El mestre, n’Emilio, demana quina capsa voleu?, la blanca diuen uns
quants nens. N’Emilio agafa la capsa blanca se la posa damunt el genoll, i de
cara als nens la va obrint a poc a poc. Demana, quin animal hi ha?, un lleó
diuen uns quants nens, n’Emilio amb cara de sorpresa i per fer més intriga als
nens diu, segur que hi ha un lleó?, mentres juga amb obrir a poc a poc i tancar
la capsa.
Finalment obri la capsa i treu el
lleó i es posen a cantar la cançó del lleó, “el lleó no em fa por, pam i pipa
pam i .....”. Amaga la capsa del lleó i demana i ara quina voleu?, la vermella
diuen alguns nens, altres la blava, finalment agafem la blava. N’Emilio primer
demana, que penseu qui ha dintre?, un sol diuen molts dels nens, després de
tornar a fer la intriga als nens, obrim la capsa i hi ha un sol i cantem la
cançó que es han triat per el sol “ sol solet vine’m a veure vine’m a veure....”
Amb això que ja comencen a venir alguns pares i decidim acabar l’activitat i
anar tots cap a l’altre classe, per anar
a dinar els que quedem a dinar i els altres esperar a l’aula a què vengin els
pares a cercar els nens.
Aquesta va ser la primera vegada que
vaig veure la capsa de les cançons, ara ja he pogut veure més vegades aquesta
activitat i ja l’he pogut analitzar una mica més. Així i tot la primera vegada
que la vaig veure em va cridar molt l’atenció l’interès dels nens cap a aquesta
activitat, també com de bé sabien que hi havia dins cada capseta si un sol, un
lleó, un moix. Des dels primers dies cançons i contes veig que són dels
recursos més importants sinó els que més i com aquests motiven als nens i es
poden emprar per fer nous aprenentatges. També des de quasi el primer moment,
vaig veure la creativitat de la capsa de les cançons, n’Emilio podria cantar
les cançons sense més, però amb la capsa de les cançons ja estableix tot un
diàleg i fa pensar als nens. Aquests aspectes em criden molt l’atenció i els
intento incorporar al meu llibret de mestre per al dia de demà.
Amb la capça de les cançons podem
treballar diversos objectius curricular o aspectes importants a treballar amb
els infants. Primer de tot durant tota la conversa i al cantar les cançons s’estableix
un diàleg molt ric en interaccions. Un altre aspecte que es podria treballar
són els ritmes musicals. També a cada capça hi ha diferents figuretes:
d’animals, el sol, la lluna, un bonber, un pirata, ... d’aquesta manera també
es pot treballar de forma oral les categories o els noms de diferents famílies
de coses.
Amb la capça de les cançons també
podem treballar la representació escènica així com conèixer les motivacions i
gustos dels infants, aspecte que ens pot aportar molta informació a l’hora de
preparar les nostres propostes educatives dins l’aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario