1.
Organitzar i animar situacions d’aprenentatge:
Em considero una persona que intenta veure sempre cap
on puc dirigir les situacions d’aprenentatge, a partir dels interessos o
motivacions dels infants. Intent despertar l’interès de l’infant i fer
propostes atractives per despertar la curiositat i l’aprenentatge autònom per
part dels nens i nenes.
2.
Gestionar la progressió dels aprenentatges:
Relacionar la teoria amb l’edat dels infants és un
aspecte molt important i que tinc que treballar en el dia a dia a l’aula. Penso
que és molt important observar i saber esperar que l’infant et mostri que sap
fer i quin és el seu nivell per tal de poder fer una progressió dels
aprenentatges.
3.
Elaborar y fer evolucionar els dispositius de diferenciació:
Intento tractar a tots els infants pensant que tots i
cada un formen part del mateix grup, on totes i cada una de les seves
aportacions tenen cabuda i són importants. També per jo formar part d’aquest
grup intento ser proper als nens i nenes i que vegin que estic allà si em
necessiten.
4.
Implicar als alumnes en els seus aprenentatges i en el seu
treball:
Penso que tot i que s’ha de treballar cada dia,
aquesta és un competència que tinc prou assumida. Fer sentir els infants
protagonistes del seu aprenentatge és un pilar clau de l’educació, així com
veure l’aplicació a la vida real d’aquests aprenentatges i és una competència
que intent treballar en el dia a dia dintre de l’aula.
5.
Treball en equip:
També és una competència que tinc assumida i que
intent treballar, ja que el treball en equip és fonamental per millorar les
propostes educatives. Per altra banda la cohesió de grup o equip, et dona
seguretat en la teva feina i et motiva a compartir les teves experiències,
aprenentatges i interessos en benefici de millorar el treball en equip.
6.
Participar en la gestió de l’escola:
Com m’han ensenyat l’escola és una comunitat educativa
i s’ha de mirar en benefici de millorar-la. Per el moment prenc un rol més
d’observador en el funcionament de l’escoleta i veure com ho treballen els
altres mestres. També intent implicar-me i conèixer quin és aquest funcionament
o gestió demanant als tutors.
7.
Informar e implicar els pares:
Aquest aspecte encara no l’he treballat molt i que
esper poder anar treballant. Així i tot intent mostrar als pares que venen a
cercar els infants que em preocupo per ells i que estic allà per si volen res.
El primer dia de pràctiques hi havia una reunió de pares i van demanar si i
podíem anar per tal que vegin que em preocupo per donar-me a conèixer i
sapiguem qui sóc.
8.
Utilitzar les noves tecnologies:
Aquesta és una competència que ha d’estar en constant
renovació i em sóc conscient. Penso que són un bon recurs per fer propostes
educatives i per altra banda, tot i que lo desconegut asusta, el tema del blog
penso que serà molt gratificant i que és important conèixer i utilitzar aquests
tipus de recursos.
9.
Afrontar els deures i dilemes ètics de la professió:
Intento sempre treballar i fomentar els valors
democràtics i d’igualtat dintre de l’escola i fora d’ella. Sempre és pot
millorar i s’ha de treballar en el dia a dia, així com aprendre dels altres i
gaudir de la convivència.
10. Organitzar la pròpia formació
continua:
Sempre intento fer una autoreflexió i autovaloració
del meu treball, així com cercar la manera de millorar-lo. Saber quins són els
meus punts forts així com les meves mancances i saber com fer-ho per
millorar-les, són aspectes que tinc en compte i intent millorar. Per altra
banda he de dir que degut al ampli contingut d’aprenentages i diversos, en
ocasions l’acumulació d’informació em fa haver de revisar una vegada i altre la
informació i aquest aspecte i la manca de temps en ocasions m’apura.
En aquesta entrada les etiquetes que m’han resultat més adients han estat la: 1.2 i la 2.1. La primera etiqueta la podria relacionar amb el fet que, amb aquesta pràctica he hagut d’identificar una sèrie de competències pròpies i veure si les tenia, o pel contrari mancava d’elles i per tant haver de cercar solucions, estratègies o recursos per millor-les. En quant a la segona etiqueta, la 2.1, he pogut veure que tinc algunes de les competències de la llista de Perrenoud, com la 1: organitzar i animar situacions d’aprenentatge o la 5: el treball en equip. Aquest fet em va valorar més les meves capacitats i m’anima, així pel contrari, m’ha fet identificar les meves mancances i m’avisi que tinc que treballar encara alguns aspectes, com la implicació amb els pares o aprendre a organitzar millor la meva pròpia formació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario