lunes, 22 de abril de 2013

Experiències a 0-3


Després d’haver visitat les diferents activitats i experiències per 0-3, al final n’hi ha hagut tres que m’han agradat més que les altres.

La primera és la de fer un collage. Aquesta activitat m’ha agradat per diversos motius, en primer lloc pel fet d’emprar material naturals, penso que és un aspecte que trobo a faltar a la meva escoleta i el fet de treballar amb materials naturals desperta més el sentits dels infants i ajuda a treballar la polisensorialitat. Un altra raó és que en primer moment pensava que seria un collage col·lectiu o un simple dibuix per dur a casa o penjar a l’aula, però el fet de què vos per l’àlbum individual de cada un, m’ha agradat molt. Amb aquest fet, s’implica molt més als infants ja que és un dibuix que serà portada d’un àlbum que explica la seva història i que portaran a casa, així com ensenyar el dibuix als seus amics, com pares, familiars,...
I finalment, una altra raó que m’ha agradat d’aquesta activitat, és que s’implica en els infants en tots els processos de l’activitat, amb aquest fet es poden treballar diferents aspectes com: tècniques de dibuix, normes, llenguatge, creativitat, comunicació famílies,... així com donar una continuació a l’activitat i que els infants s’interessin i motivin per fer-la.



La segona activitat que més m’ha agradat és la de materials d’experimentació. Aquest tipus d’activitat desperta molt l’interès dels infants i els permet posar en marxa diferents sentits.
A la meva escoleta aquest tipus d’activitat es du a terme amb les safates i amb un material atractiu i uns estris que donin la possibilitat de fer diferents processos de jocs, es poden observar com els infants duen a terme moltes accions i en ocasions es queden mirant com es mou el material, el toquen, el miren, l’ensumen i són moments que també s’han descrit en aquesta activitat i que puc observar quan els infants hi juguen a l’escola i m’agrada molt veure com l’entretén i aprèn d’aquesta manera.
També amb aquest tipus d’activitat es donin molts de jocs compartits o per imitació i s’estableixen molts relacions i interaccions, així com es treballa l’aspecte emocional i aquests són aspectes molt important a treballar en infants tant petits i amb aquest tipus d’activitats es pot fer.



Finalment la darrera activitat que més m’ha agradat ha estat la de descobrint la carbassa. Així com ha estat una carbassa, hagués pogut qualsevol altre objecte, però el que més em resulta interessant és el procés que segueix el nen per apropar-se al material i posar-se’l damunt. En infants tant petits aquest tipus de conquesta són molt gran, tal volta per nosaltres ens pareix un simple moviment, pels educadors no tant perquè tenim un altre punt de vista, però quan t’atures a observar com el nens conquista’n l’espai, et fas una idea del gran esforç que fan, però per altra banda podem observar la gran evolució que duen a terme. La manera que els infants van agafant el control del seu cos és increïble, la manera i la velocitat i per tant els hem d’oferir oportunitats per fer-ho i preparar l’espai perquè ho duguin a terme.



Pel que fa a les competències amb què etiquetat aquesta entrada són: la 4.2 i la 4.3. he posat aquestes dues competències perquè penso que estan directament relacionades amb l’activitat. En un primer moment he hagut de identificar quines han estat les experiències que més m’han agradat o que em pareix més constructives pels infants. Així per altra banda el fet de poder comparar-les amb el que he vist a l’escoleta em dona molt més que parlar sobre ells així com valorar-les i veure el perquè dels jocs dels infants, de les seves conquestes o el seu interès per les activitats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario