Després d’haver visitat les diferents activitats i
experiències per 0-3, al final n’hi ha hagut tres que m’han agradat més que les
altres.
La primera és la de fer un collage. Aquesta
activitat m’ha agradat per diversos motius, en primer lloc pel fet d’emprar
material naturals, penso que és un aspecte que trobo a faltar a la meva
escoleta i el fet de treballar amb materials naturals desperta més el sentits
dels infants i ajuda a treballar la polisensorialitat. Un altra raó és que en
primer moment pensava que seria un collage col·lectiu o un simple dibuix per
dur a casa o penjar a l’aula, però el fet de què vos per l’àlbum individual de
cada un, m’ha agradat molt. Amb aquest fet, s’implica molt més als infants ja
que és un dibuix que serà portada d’un àlbum que explica la seva història i que
portaran a casa, així com ensenyar el dibuix als seus amics, com pares,
familiars,...
I finalment, una altra raó que m’ha agradat d’aquesta activitat,
és que s’implica en els infants en tots els processos de l’activitat, amb
aquest fet es poden treballar diferents aspectes com: tècniques de dibuix,
normes, llenguatge, creativitat, comunicació famílies,... així com donar una
continuació a l’activitat i que els infants s’interessin i motivin per fer-la.
La segona activitat que més m’ha agradat és la de materials
d’experimentació. Aquest tipus d’activitat desperta molt l’interès dels
infants i els permet posar en marxa diferents sentits.
A la meva escoleta aquest tipus d’activitat es du a
terme amb les safates i amb un material atractiu i uns estris que donin la
possibilitat de fer diferents processos de jocs, es poden observar com els
infants duen a terme moltes accions i en ocasions es queden mirant com es mou
el material, el toquen, el miren, l’ensumen i són moments que també s’han
descrit en aquesta activitat i que puc observar quan els infants hi juguen a
l’escola i m’agrada molt veure com l’entretén i aprèn d’aquesta manera.
També amb aquest tipus d’activitat es donin molts de
jocs compartits o per imitació i s’estableixen molts relacions i interaccions,
així com es treballa l’aspecte emocional i aquests són aspectes molt important
a treballar en infants tant petits i amb aquest tipus d’activitats es pot fer.
Finalment la darrera activitat que més m’ha agradat ha
estat la de descobrint la carbassa. Així com ha estat una carbassa, hagués
pogut qualsevol altre objecte, però el que més em resulta interessant és el
procés que segueix el nen per apropar-se al material i posar-se’l damunt. En
infants tant petits aquest tipus de conquesta són molt gran, tal volta per
nosaltres ens pareix un simple moviment, pels educadors no tant perquè tenim un
altre punt de vista, però quan t’atures a observar com el nens conquista’n
l’espai, et fas una idea del gran esforç que fan, però per altra banda podem
observar la gran evolució que duen a terme. La manera que els infants van
agafant el control del seu cos és increïble, la manera i la velocitat i per
tant els hem d’oferir oportunitats per fer-ho i preparar l’espai perquè ho
duguin a terme.
Pel que fa a les competències amb què etiquetat
aquesta entrada són: la 4.2 i la 4.3. he posat aquestes dues competències
perquè penso que estan directament relacionades amb l’activitat. En un primer
moment he hagut de identificar quines han estat les experiències que més m’han
agradat o que em pareix més constructives pels infants. Així per altra banda el
fet de poder comparar-les amb el que he vist a l’escoleta em dona molt més que
parlar sobre ells així com valorar-les i veure el perquè dels jocs dels
infants, de les seves conquestes o el seu interès per les activitats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario