jueves, 16 de mayo de 2013

Recerca en xarxa de Plans de Millora


En aquesta entrada, intentaré explicar de forma breu i clara tres projectes de millora que he trobat en xarxa. Els projectes tracten sobre la higiene, les joguines reciclades i el darrer sobre el traspàs de l’etapa 0-3 a la de 3-6.

Aquest projecte de millora està enfocat als infants en quant a la seva higiene i cura personal, però també fa un estudi de la població que hi ha en la barriada  (ètnia gitana, immigrants marroquins i sud saharians), i aquesta es pot aprofitar d’aquest projecte per tal de millorar la higiene en general de tota la comunitat.

El projecte intenta combinar processos d’aprenentatge i de serveis a la comunitat en un sol projecte ben articulat, on tots els participants treballin sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.
El projecte es pot començar a aplicar a l’escola bressol i a l’educació infantil, així com fer-ne una continuació cap a primària. És comença a introduir els hàbits d’higiene a traves de contes i de la música “La iaia neta i La vila neta”,. Es du a terme una lectura del conte i activitats relacionada amb aquesta, un teatre de titelles i una representació del conte per part dels alumnes.

En aquest projecte, professionals i alumnes treballen en uns mateixos objectius durant un temps i es crea una petita xarxa que potencia el projecte. 
Aquest projecte surt de l’escola i arriba al barri a través de diferents cartells sobre el projecte.



Aquest projecte de millora, tracta sobre donar-li més ús a les joguines i aprendre a reciclar-les per treure’ls-les més profit.
Els materials que s’empren per aquest projecte són el senyor Mr. Potato i els pals de pluja. El sr Potato, es aquesta figuira de plastilina que s’empra per aferrar i desenganxar les diferents parts del cos d’aquest. Per altra banda els pals de pluja, són pals cilindrics amb diversos materials a dintre i aprofiten per fer moviments ràpids, lents, els giren i escolten els diversos sons que es senten. 
Els dos tipus de material són totalment reciclats amb paper, botons, fils, pedretes, bolles, cartró, teles,...

El protagonista per introduir aquesta proposta és el senyor Potato, aquest crida l’atenció dels infants i estan pendents del que ens ha de contar. 
Una vegada presentat el material els infants comencen a jugar de forma autònoma, en parella, en grup i manipulen i experimenten amb els diferents materials.










http://www.slideshare.net/MariaSirah/projecte-de-millora
Aquest projecte tracto sobre el traspàs de l’etapa 0-3 a 3-6. El que es pretén és que els infants i famílies, facin aquest canvi de la millor manera possible i amb seguretat.

Algunes aportacions d’autors que sorgeixen en aquest projecte són la proposta d’adaptació per part de Vicenç Arnaiz, on es té molt en compte els ritmes dels infants i els seus espais, així com garantir que els pares i mares visquin la separació com a una mostra de la confiança dipositada en els seus fills.

Es tenen en compte diversos aspectes tant positius com negatius.
  • -          Positius: sentiment de tornar-se gran, afirmació de la identitat del nen i una millor distribució del temps.
  • -          Negatius: regressions (com pot ser la pèrdua del control d’esfinters), somatitzacions (vòmits, pèrdua de la gana,..) i conflictes psíquics (plors, rebuig als adults o nous companys,..).

Es tenen en compte les necessitats físiques, afectives, intel·lectuals i socials dels nens i nenes. S’intenta oferir un espai càlid i segur que motivi a conèixer-lo i descobrir el que hi ha en ell.
Els objectius del projecte són:
  • -          Actuar de forma cada vegada més autònoma.
  • -          Establir vincles fluids de relació entre l’adult i els iguals, així com pautes de convivència.
  • -          Observar i explora l’entorn amb una actitud de curiositat i de cura.

Per dur a terme el projecte hi ha diverses pautes a seguir o activitats que es programen:
  • -          Una coherència entre el primer i el segon cicle. (relacions entre centres)
  • -          Visita a una escola d’infantil. (el mestre, mestre de suport i grup classe)
  • -          Facilitar el procés d’acomiadament de l’escoleta. (visita d’un mestre de l’escola de segon cicle)

D’aquesta manera tant infants, com educadors, com pares fan aquest traspàs amb més seguretat i confiança i ajuda en aquest nou període d’adaptació o en el traspàs de l’escoleta a l’escola.

Pel que fa a les competències he posat la 5.2, penso que justificat i contextualitzat aquest diferents projectes de millora, així com he identificat les necessitats sentides i els objectius marcats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario