martes, 4 de junio de 2013

VALORACIÓ DE LES COMPETÈNCIES ASSOLIDES I DEL BLOG

VALORACIÓ COMPETÈNCIES ASSOLIDES:

A mesura que han anat passant les setmanes i els mesos durant aquest període de pràctiques, la meva visió cap algunes de les diferents competències ha variat una mica. 

Per exemple, la primera competència era la d'organitzar i animar situacions d'aprenentatge. des d'un primer moment sempre he intentat despertat l'interès capa noves propostes i optimitzar els aprenentatges, però de mica en mica he pogut veure que els infants són molt imprevisibles i que no tot el que nosaltres els preparem els agrada, que hem de diversificar les propostes, els hem d'oferir més opcions d'aprenentatge, no només preparar una proposta i sobretot una vegada que estan immersos dins l'activitat, hem de saber esperar, observar i veure que fan, en lloc de entrar perquè sí dins el seu lloc. dins aquesta mateixa línia podria englobar la de saber gestionar la progressió dels aprenentatges, un altre aspecte en el que consider-ho que he millorat. he après que cada infant és únic i aprèn al seu ritme i també que un infant sigui molt bo fent, per exemple construccions, no vol dir que també ho sigui fent dibuix i hem de saber quan hem de motivar-lo a fer una cosa i quan hem de saber observar o deixar-li el seu espai.

Una altra competència que he intentat treballar des de el primer moment i que he vist més el perquè de la importància és la de implicar els alumnes en els seus aprenentatges. Els infants els agrada ser protagonistes i demanar-li que ha fet aquí, com ho ha fet, dir-li lo bé que li ha quedat i amem si m’ho pot ensenyar, són aspectes que he vist que motiven molt els nens, així com també potenciem l'expressió verbal i la comunicació amb l'infant.

Una altra competència que valor molt i que de cada cop consider-ho més important és la de fer feina en equip. Sempre he tingut una manera de fer feina una mica més meva o més personal, però ja duc treballant aquesta competència durant tres anys i el que més m'ha agradat aprendre al voltant d'aquesta competència és la importància de saber i aprendre a compartir opinions, experiències, i sobretot veure que tot i que la meva manera de fer les coses pot ser correcte, pot no ser la millor i he d'estar obert als canvis i millores. No ho sé tot i he après que en ocasions quan tinc una idea incompleta, són els meus companys qui m'ajuden a millorar-la o acabar-la i per això consider-ho de cada cop més important aprendre a treballar en equip. Per tant aquesta competència també m'ajuda a millorar la meva participació en la gestió de l'escola. Quan he compartit experiències i demanat ajuda a altres mestres m'han donat solucions que m'han ajudat dins la meva aula, a preparar propostes i a anar en coherència amb les diferents línies de l'escola. l'escola és una comunitat educativa on pares i tutors han de treballar conjuntament i també és un aspecte que he vist, tot i que encara en algunes escoles manqui força.












Per altra banda, amb aquesta assignatura he pogut utilitzar noves tecnologies. El tema del blog ha estat una eina que m'ha aportat una nova visió de com, per una banda un mestre i per altra com la mateixa escola es pot donar a conèixer als altres, als pares i als qui estiguin interessats. Són recursos que poden ser molt útils i que tot i que totes les escoles no tinguin un blog, ara en el nostre cas, ja sabem com es fa i tant a nivell personal com a nivell d'escola, pot ser una eina molt útil per donar-nos a conèixer.

I finalment, organitzar la pròpia formació continua i només organitzar-la, sinó també innovar-la, és un dels aspectes que encara més he vist necessaris. Un mestre no es pot estancar en una única manera de fer, d'ensenyar, necessitem innovar, adaptar-nos als canvis i millorar les pràctiques educatives. L'educació igual que la societat no és estàtica, sinó que és dinàmica i per tant està en constant moviment, en constants canvis i nosaltres com a docents ho hem de tenir present i ens hem d'adaptar a aquesta societat i aquestes demanes que ens fan, hem d'innovar les bones pràctiques i sempre cercar una millora dels processos educatius. 




VALORACIÓ DEL BLOG:
En un primer moment el tema del blog em va preocupar una mica. Pareixia que seria una eina d’aprenentatge complexa i que no l’acabaria d’entendre del tot.

Després de veure a classe els powers  i indagar una mica en les diferents aplicacions que té el blog, va anar agafant forma i a mesura que anava fent les entrades ja o veia de fàcil utilització. Tot i això encara hi ha alguns aspectes que en un futur voldria aprendre millor, com pot ser fer enllaços, vídeos i altres gadgets que hi ha disponibles i no sé encara que són.

Per altra banda, com eina d’aprenentatge penso que si és molt útil. El blog és un espai on cadascú aporta la seva opinió, explica les seves idees, creences, visions, diferents opinions i pot ser al voltant de temes molt diversos i totalment diferents.

El fet de tenir com un, o jo ho veig en part així, un “diari virtual” on et pots donar a conèixer i els altres poden llegir les teves anotacions, veure els teus gustos, interessos, així com fins i tot emocions o ideologies.
Penso que tenir un blog en el temps, pot ser una manera de fer un repàs, o un feedback al camí que has anat fent, et pot autoobservar i veuré que pensaves i que penses ara, així com revisar les teves idees, opinions i millorar-les si és necessari.



Hi ha hagut algunes entrades del blog que m’han resultat força interessants i que també m’ha agradat veure el que havien posat les meves companyes. He tingut la possibilitat de veure diferents punts de vista, diferents idees, diferents maneres de fer i en algunes ocasions ha estat molt enriquidor i m’he aplicat a mí mateix algunes de les coses que he pogut llegir a alguns blogs o a les experiències de les meves companyes.

En un futur m’agradaria seguir amb el blog i emprar-ho com una eina d’autoaprenentatge i per donar a conèixer les meves opinions o idees, així com poder compartir altres experiències que tingui dintre de l’aula.
Sé que sempre es pot millorar l’estètica, les entrades, la forma o coherència entre text i imatges, però és una feina que es va fent dia a dia, no s’aprèn tot duna i la pràctica m’ajudarà a millorar en aquests aspectes.


En definitiva, penso que el blog pot ser un espai d’autoreflexió, així com d’intercanvi d’experiències i opinions entre altres mestres, amics o companys i que val la pena tenir-lo en constant renovació i fer noves entrades.


No hay comentarios:

Publicar un comentario